Eshop & Εφορία
Τι πρέπει να γνωρίζετε πριν την έναρξη
Για την κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος και κυρίως για επιτευχθεί η αποτελεσματικότητα και η απόδοσή του, πολλά είναι αυτά που πρέπει να γίνουν: Σύγχρονος σχεδιασμός, εντυπωσιακό αποτύπωμα design, εύχρηστη λειτουργική δομή τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τους δυνητικούς πελάτες, πλούσιο περιεχόμενο με παρουσίαση κάθε προϊόντος έτσι ώστε να εντυπωσιάζει αλλά και να πείθει, υψηλής ποιότητας φωτογραφίες, εύκολος τρόπος παραγγελίας και online πληρωμής, πιστοποίηση ότι το περιβάλλον είναι ασφαλές και η εταιρία υπαρκτή.
Πριν όμως την υλοποίηση όλων των παραπάνω, τον ιδιοκτήτη του μελλοντικού eshop απασχολούν και άλλα θέματα που σχετίζονται με τις φορολογικές επιπτώσεις, την λογιστική διαχείριση και γενικότερα τη σχέση eshop – επιχείρησης με το κράτος και ειδικότερα την εφορία.
Έναρξη επιχείρησης στην εφορία ή νέος ΚΑΔ σε υφιστάμενη επιχείρηση
Εάν έχετε ήδη επιχείρηση – οποιασδήποτε νομικής μορφής όλα είναι εύκολα. Ρωτήστε όμως τον λογιστή σας εάν πρέπει να ανοιχτεί επιπλέον ΚΑΔ (Κωδικός Αριθμός Δραστηριότητας), αφού για πάρα πολλούς κλάδους υπάρχει διαφορετικός ΚΑΔ για πωλήσεις μέσω φυσικού καταστήματος και διαφορετικός για ηλεκτρονικό κατάστημα.
Εάν όμως δεν προϋπάρχει επιχείρηση θα πρέπει να δημιουργήσετε νέα, για να λειτουργείτε σε συνθήκες πλήρους νομιμότητας. Τι πρέπει να κάνετε για να αποκτήσει νομική και φορολογική υπόσταση το υπό δημιουργία eshop σας:
- Προσωρινή εγγραφή στο αρμόδιο επιμελητήριο (πιθανότατα επαγγελματικό ή εμπορικό)
- Εγγραφή στον ΕΦΚΑ – ΟΑΕΕ (Είναι υποχρεωτική)
- Έναρξη στην εφορία με δήλωση του κατάλληλου/ων ΚΑΔ και απόκτηση ΑΦΜ. Θα προσκομίσετε τις βεβαιώσεις εγγραφής σε Επιμελητήριο και ΕΦΚΑ
- Οριστική εγγραφή στο αρμόδιο επιμελητήριο. Καταχώρησή της στο γενικό εμπορικό μητρώο (ΓΕΜΗ)
Η έναρξη στην εφορία μπορεί πλέον να γίνει και μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ myAADElive χωρίς να επισκεφτείτε την εφορία με φυσική παρουσία αλλά προτείνουμε και σ’ αυτήν την περίπτωση να το κάντε με την καθοδήγηση του λογιστή σας.
Επίσης λάβετε υπόψη σας ότι πλέον είναι υποχρεωτικά τα ηλεκτρονικά τιμολόγια. Θα χρειαστείτε λοιπόν ταμειακή μηχανή ή φορολογικό μηχανισμό ή κατάλληλο εμπορικό πρόγραμμα για την έκδοση αποδείξεων και σύνδεση με την πλατφόρμα myDATA για την καταχώρηση και παρακολούθηση των εσόδων και των εξόδων της επιχείρησης σας στα ηλεκτρονικά βιβλία της ΑΑΔΕ.
Πως φορολογείται ένα eshop
Ένα e-shop δεν διαφέρει φορολογικά από ένα φυσικό κατάστημα. Φορολογείται δηλαδή αναλόγως με τη νομική μορφή της επιχείρησης.
Για ατομικές επιχειρήσεις η φορολογία αρχίζει από τα 9% για κέρδη ως και 10.000 ευρώ, φθάνοντας κλιμακωτά μέχρι και το 44% για κέρδη που υπερβαίνουν τα 40.000 ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα οι ατομικές επιχειρήσεις φορολογούνται:
- 9% για κέρδη από 1 έως 10.000 ευρώ
- 22% για κέρδη από 10.001 έως 20.000 ευρώ
- 28% για κέρδη από 20.001 έως 30.000 ευρώ
- 36% για κέρδη από 30.001 έως 40.000 ευρώ
- 44% για τα κέρδη άνω των 40.001 ευρώ
Η προκαταβολή φόρου είναι 100%, αλλά για το πρώτο έτος λειτουργίας μειώνεται στο 50%.
Ωστόσο για τις νέες ατομικές επιχειρήσεις, για τα πρώτα 5 έτη, εφόσον ο κύκλος εργασιών δεν υπερβαίνει τις 10.000 ευρώ, ο συντελεστής φορολογίας ανέρχεται στο 4,5%.
Εάν πρόκειται για εταιρία (Ομόρρυθμη ΟΕ, Ετερόρρυθμη ΕΕ, Ε.Π.Ε, Ι.Κ.Ε, ΑΕ κ.α.), ο συντελεστής φορολόγησης για το 2021είναι 22%, ανεξαρτήτως κερδών.
Για τις ΕΠΕ, ΙΚΕ και ΑΕ υπάρχει επιπροσθέτως ένα 5% για φόρο μερισμάτων των μελών της εταιρίας (στα προ φόρων κέρδη).
Ο συντελεστής προκαταβολής φόρου είναι 100%, ο οποίος για τα πρώτα τρία (3) έτη λειτουργίας διαμορφώνεται στο 50%.
Φυσικά για την επιλογή νομικής μορφής που θα επιλέξετε για την επιχείρησή σας θα πρέπει οπωσδήποτε να συμβουλευτείτε και να το συζητήσετε αναλυτικά με τον λογιστή που θα συνεργαστείτε καθώς πρόκειται για κρίσιμη απόφαση για την οποία πρέπει να εξετάσετε πολλούς παράγοντες (π.χ. δυνατότητες χρηματοδότησης).
Πως θα επιλέξετε ΚΑΔ
Δεν επιλέγετε εσείς όποιον ΚΑΔ σας αρέσει. Κάθε ΚΑΔ αντιστοιχεί σε πωλήσεις συγκεκριμένων ειδών. Ούτε υπάρχει γενικός ΚΑΔ ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο ΚΑΔ καθορίζεται από το εμπορικό αντικείμενο του eshop όπως συμβαίνει και με το φυσικό κατάστημα και καλό είναι να τον επιλέξετε με την συμβουλή του λογιστή σας.
Η φυσική έδρα του eshop
Εάν υφίσταται ήδη επιχείρηση με φυσικό κατάστημα δεν τίθεται θέμα. Το eshop μπορεί να δηλώσει ως έδρα την ίδια διεύθυνση.
Τι γίνεται όμως με μία νέα επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου η οποία μάλιστα θέλει να κρατήσει τα έξοδα όσο γίνεται πιο χαμηλά;
Σ’ αυτή την περίπτωση μπορεί να δηλώσει ως έδρα το σπίτι του ιδιοκτήτη αλλά μόνο αν πρόκειται για online πωλήσεις συγκεκριμένων εργασιών παροχής υπηρεσιών ή άυλων προϊόντων (ρωτήστε τον λογιστή σας αν σας περιλαμβάνει).
Εφόσον όμως πρόκειται για κλασσικό eshop πώλησης προϊόντωνθα πρέπει να ορισθεί μια επαγγελματική έδρα. Δηλαδή χώρος – διεύθυνση διαφορετική από το σπίτι του επιχειρηματία.
Εκτός όμως της φορολογικής έδρας προκύπτουν και άλλα θέματα όπως οι άδειες λειτουργίας. Εάν οι πωλήσεις του eshop σχετίζονται με προϊόντα υγειονομικού ενδιαφέροντος, εάν απαιτείται έλεγχος πυρασφάλειας κλπ. ρωτήστε τον λογιστή σας.
Σημείωση: Το παραπάνω άρθρο δεν είναι παρά ένα συμβουλευτικός οδηγός με χρήσιμες πληροφορίες, για εσάς που σκέφτεστε τη δημιουργία ενός νέου eshop, σχετικά με τις αναγκαίες διαδικασίες νομικού και φορολογικού ενδιαφέροντος, βασισμένο στην εμπειρία μας.
Ξεκινώντας όμως το νέο επιχειρηματικό εγχείρημά σας στην διαδικτυακή αγορά είναι επίσης σημαντικό να διαμορφώσετε ένα αξιόπιστο – ρεαλιστικό Web Business Plan, το οποίο θα λαμβάνει υπόψη το budget σας, τον διαδικτυακό ανταγωνισμό, το κοινό στο οποίο στοχεύετε και πολλά άλλα που στηρίζονται σε λεπτομερή έρευνα διαδικτύου.
Έχει σημασία επίσης να εμπιστευθείτε μία οργανωμένη εταιρία παροχής διαδικτυακών υπηρεσιών με εμπειρία στην κατασκευή eshop η οποία θα αναλάβει όχι μόνο τα τεχνικά θέματα της δημιουργίας του ηλεκτρονικού σας καταστήματος αλλά και την συμβουλευτική καθοδήγησή σας για τα χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου eshop καθώς και την after sale αξιόπιστη υποστήριξη (Τεχνική, digital marketing, περαιτέρω ανάπτυξη).
Δείτε ακόμη:
- Δημιουργία Eshop – Τι χρειάζεται;
- 15 συχνές ερωτήσεις για τα eshop (Λίστα)
- Γιατί το eshop σου εμφανίζεται χαμηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα πως μπορεί να αποκτήσετε eshop που να αποδίδει επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας. Θα χαρούμε να απαντήσουμε σε όλες τις ερωτήσεις σας, και αφού συζητήσουμε για τους στόχους σας και τον τρόπο που θέλετε να λειτουργεί το online κατάστημά σας θα σας δώσουμε λεπτομερέστατη και σαφέστατη προσφορά για την κατασκευή του eshop σας.