Πόσο κοστίζει ένα Eshop;

Πόσο κοστίζει ένα Eshop;

Πόσο κοστίζει ένα eshop; (και τι καθορίζει την τιμή)

Πόσο κοστίζει ένα eshop; Αυτή είναι μια από τις συχνότερες ερωτήσεις που μας κάνουν υποψήφιοι πελάτες και την αναζητούν οι χρήστες του διαδικτύου που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν το δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα. 

H αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει μια προκαθορισμένη απάντηση σε αυτήν την ερώτηση, καθώς το τελικό κόστος ενός eshop καθορίζεται από αρκετούς παράγοντες που δεν γίνεται να γνωρίζει μια εταιρεία αν δεν προηγηθεί μια αναλυτική συζήτηση με τον υποψήφιο πελάτη. 

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε ποιες είναι οι συνήθεις τιμές που κυμαίνεται η κατασκευή ενός eshop στην ελληνική αγορά αλλά και ποιοι είναι όλοι αυτοί οι παράγοντες που καθορίζουν το κόστος. 

Κατασκευή eshop – Tιμή στην ελληνική αγορά

Για την κατασκευή ενός “τυπικού ή εκ των συνηθέστερων” eshop στην ελληνική αγορά, θα χρειαστεί να πληρώσετε από 800 έως 5000Φυσικά υπάρχουν ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία μπορεί να κοστίσουν ακόμη και δεκάδες χιλιάδες ευρώ, αλλά σε αυτή την περίπτωση ανήκουν σε μεγάλα brand με σύνθετες λειτουργίες, ειδικές εξωτερικές συνδέσεις, custom σχεδιασμό, δεκάδες χιλιάδες προϊόντα και οπωσδήποτε δεν αποτελούν τον κανόνα.

Λέγοντας “τυπικό eshop” εννοούμε ηλεκτρονικά καταστήματα για μικρομεσαίες, μεσαίες και σχετικά μεγάλες επιχειρήσεις, αφήνοντας απ’ έξω project για πολύ μεγάλες επιχειρήσεις για τις οποίες αναφερθήκαμε πιο πριν. 

Η πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων που θέλει να αποκτήσει διαδικτυακό κατάστημα ανήκει στην πρώτη κατηγορία και έτσι σε αυτό το άρθρο θα δούμε ποιοι είναι οι παράγοντες που παίζουν ρόλο στο αν το τελικό κόστος θα είναι πιο κοντά στα 800€ ή στα 5000€ ή κάπου ενδιάμεσα.

1. Παράγοντας 1: Μέθοδος κατασκευής του eshop.

Ο πρώτος και μάλλον σημαντικότερος παράγοντας για τον καθορισμό της τιμής ενός eshop είναι η μέθοδος κατασκευής του. 

Υπάρχουν δύο κυρίαρχοι τρόποι για την κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος: 

1) Κατασκευή με έτοιμη πλατφόρμα CMS όπως WordPress, Magento, Prestashop (και αρκετές άλλες).

2) Κατασκευή custom CMS από την εταιρία που θα σας φτιάξει το eshop. 

Το CMS (content management system) είναι το διαχειριστικό πρόγραμμα που χρησιμοποιείται ώστε να υλοποιηθούν οι λειτουργίες που διαμορφώνουν το eshop σας ενώ παράλληλα αποτελεί το εργαλείο για να “ανεβάζετε” περιεχόμενο και να το ταξινομείται στην ιστοσελίδα σας. 

Αν το eshop σας κατασκευαστεί με custom CMS και όχι μ’ ένα έτοιμο διαχειριστικό περιβάλλον όπως WordPress / Woocommerce, Magento κλπ., η τιμή του θα ξεκινάει σίγουρα από ένα ποσό άνω των 5000€ και μπορεί να το ξεπεράσει κατά πολύ, καθώς θα χρειάζονται πολλαπλάσιες ώρες από τους developers για να γράψουν κώδικα και να το κατασκευάσουν από το μηδέν. 

Τι μέθοδο κατασκευής επιλέγουν οι περισσότερες Ελληνικές επιχειρήσεις;

Ευτυχώς, για τις περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις δεν χρειάζεται να καταφύγουν στην custom κατασκευή, αφού μπορούν να δημιουργήσουν καλαίσθητα και λειτουργικά eshop, με πολύ καλή απόδοση με μια έτοιμη πλατφόρμα όπως το Woocommerce και έτσι να γλιτώσουν υπέρογκα ποσά. Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις καταφεύγουν στην δημιουργία eshop με WordPress και Magento. 

Στην MrPcDoctor κατασκευάζουμε eshop με έτοιμο CMS αλλά και custom ανάλογα τις ανάγκες κάθε πελάτη, τι θέλει να πετύχει, αλλά και το budget που διαθέτει. 

2. Παράγοντας 2: Μέθοδος σχεδιασμού του eshop (γραφιστικές εργασίες).

O δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας που καθορίζει το πόσο θα κοστίζει το eshop σας είναι η μέθοδος σχεδιασμού.

Υπάρχουν 3 κυρίαρχοι τρόποι σχεδιασμού ενός e-shop:

1) Χρήση έτοιμου σχεδιαστικού προτύπου και καθόλου ή ελάχιστες τροποποιήσεις.

2) Χρήση έτοιμου σχεδιαστικού προτύπου με custom τροποποιήσεις.

3) Δημιουργία custom σχεδιασμού της ιστοσελίδας.

Όπως στην κατασκευή έτσι και εδώ αν επιλέξετε το εξ’ ολοκλήρου custom σχεδιασμό από web και graphic designers πρέπει να περιμένετε και το συνολικό κόστος να “ανέβει” αρκετά αφού θα αυξηθούν σημαντικά οι ώρες εργασίας. 

Αντιθέτως η πρώτη περίπτωση δηλαδή, αυτή με τη χρήση έτοιμου σχεδιαστικού προτύπου (από τα χιλιάδες που υπάρχουν) και καθόλου ή ελαχίστων τροποποιήσεων από τους develelopers και τους designers, είναι και ο μόνος τρόπος για να ελαχιστοποιήσετε το κόστος και να πετύχετε την πιο χαμηλή τιμή που θα ξεκινάει από 800€ έως 1500€ κατά περίπτωση. Βέβαια, και σε αυτήν την περίπτωση δεν είναι σίγουρο πως η τελική τιμή θα παραμείνει τόσο χαμηλή, καθώς μπορεί να ανέβει από παράγοντες που θα δούμε στη συνέχεια. 

Ο δεύτερος τρόπος σχεδιασμού είναι μια μέση λύση για τις επιχειρήσεις που δεν θέλουν να έχουν ένα eshop ακριβώς ίδιο με το σχεδιαστικό πρότυπο (και πιθανότατα και με άλλες επιχειρήσεις) αλλά δεν θέλουν και να “ξεφύγουν” οικονομικά πηγαίνοντας σε μια εξ’ ολοκλήρου custom σχεδίαση. Έτσι, γίνεται σχεδιασμός του eshop που στηρίζεται μεν σε κάποιο σχεδιαστικό πρότυπο αλλά με αρκετές custom τροποποιήσεις σύμφωνα με τα “θέλω” του πελάτη και τις εισηγήσεις του web designer. 

Τι μέθοδο σχεδιασμού επιλέγουν οι περισσότερες Ελληνικές επιχειρήσεις;

Aπο την εμπειρία μας ο δεύτερος τρόπος είναι ο πιο δημοφιλής στις ελληνικές μικρομεσαίες και μεσαίες επιχειρήσεις που θέλουν να αποκτήσουν eshop με ιδιαίτερο σχεδιασμό χωρίς να ξοδέψουν μια περιουσία. Οι μεγάλες και πολύ μεγάλες επιχειρήσεις ως επί το πλείστον επιλέγουν custom σχεδιασμό αλλά με αξιοποίηση CMS – κατασκευή ανοιχτού λογισμικού, αφού το επιπλέον κόστος δεν αποτελεί πρόβλημα για τις περισσότερες από αυτές. 

3. Παράγοντας 3: Δημιουργία & εισαγωγή περιεχομένου στο eshop.

Ένας ακόμα παράγοντας που πιθανόν να αυξήσει το κόστος κατασκευής είναι το ποιος θα αναλάβει να δημιουργήσει και να “περάσει” όλο το περιεχόμενο στην ιστοσελίδα. 

Για παράδειγμα, τα κείμενα του eshop θα είναι γραμμένα από τον πελάτη ή θα τα αναλάβει επαγγελματίας κειμενογράφος; Αν το website είναι πολυγλωσσικό, θα ετοιμάσει τις μεταφράσεις ο πελάτης ή κάποιος επαγγελματίας μεταφραστής; 

Τα προϊόντα και οι περιγραφές τους θα περαστούν από τον πελάτη ή θα αναλάβουν την εισαγωγή οι web developers; Η ανάρτηση των προϊόντων θα γίνει με το χέρι ή μαζικά;

Η μαζική εισαγωγή προϊόντων αποτελεί μία πολύ καλή λύση που μειώνει τον χρόνο αλλά ας μην ξεχνάμε ότι όταν περαστούν ένα – ένα με το χέρι είναι δυνατόν να γίνουν πολύ καλύτερες και πιο αποτελεσματικές εργασίες SEO.

Μπορεί λοιπόν, κάποιος να νομίζει ότι η εισαγωγή των προϊόντων συνυπολογίζεται στην αρχική τιμή της κατασκευής, αλλά ασφαλώς δεν είναι έτσι αφού κάθε eshop έχει διαφορετικό αριθμό προϊόντων. Άλλο ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με 50 προϊόντα, άλλο ένα με 600 κι άλλο ένα με 20000. Κάθε περίπτωση απαιτεί διαφορετική αντιμετώπιση, τρόπο κατασκευής και τρόπο ανάρτησης των προϊόντων. 

4. Παράγοντας 4: Eξτρά εφαρμογές που ¨ανεβάζουν” την τιμή του eshop.

Όπως είπαμε το κόστος υλοποίησης ενός e–shop καθορίζεται από πολλούς παράγοντες που σχετίζονται με τις πραγματικές ανάγκες κάθε επιχείρησης. 

Εάν η επιχείρηση χρησιμοποιεί κάποιο εμπορικό πρόγραμμα (ΕRP) είναι πιθανόν να χρειαστεί η online διασύνδεση μ’ αυτό ώστε τα προϊόντα να αναρτώνται εύκολα, να ενημερώνεται η αποθήκη και η διαθεσιμότητα για κάθε προϊόν, να αλλάζουν αυτομάτως οι τιμές κλπ. Ο τρόπος που θα γίνει η σύνδεση αποτελεί επιπλέον στοιχείο κόστους που μπορεί να είναι μικρό ώς και αρκετά σημαντικό.

Μια άλλη επιχείρηση μπορεί να επιθυμεί να συνδεθεί το eshop της με προμηθευτές της ώστε να τραβάει αυτομάτως τα προϊόντα κάθε προμηθευτή. Ο τρόπος υλοποίησης και διασύνδεσης μπορεί να διαφέρει κατά περίπτωση και φυσικά αναλόγως θα είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο το επιπλέον κόστος.

Εκτός αυτών, συνήθως έξτρα χρεώνεται η σύνδεση με Skroutz ή Best Price, η σύνδεση με courier κ.α.

5. Παράγοντας 5: SEO για να βγαίνει ψηλά στη Google.

Όπως στην περίπτωση της δημιουργίας και εισαγωγής περιεχομένου από developers έτσι και στην περίπτωση των εργασιών SΕΟ από digital marketers, θα προστεθούν επιπλέον ώρες εργασίας στο project που θα έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η τελική τιμή του eshop. 

Αν δεν γνωρίζετε τι είναι το SEO διαβάστε το άρθρο “γιατί το eshop μου βγαίνει χαμηλά στη Google”.

Το κόστος των εργασιών SEO μπορεί να χρεωθεί εφάπαξ μαζί με τη χρέωση για την κατασκευή του eshop ή σαν εργασίες ανά μήνα όπου θα χρεώνεται σαν ξεχωριστή υπηρεσία υποστήριξης digital marketing. Σε κάθε περίπτωση ο ρόλος των εργασιών SEO είναι καθοριστικός και αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες για να αυξηθεί η επισκεψιμότητα και οι πωλήσεις του eshop σας. Γι αυτό και η συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών επιχειρήσεων που δημιουργούν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα τα τελευταία χρόνια, επενδύει στην οργανική προώθηση με SEO. 

6. Παράγοντας 6: Εμπειρία.

Φυσικά από την λίστα μας δεν θα μπορούσε να λείπει και ο παράγοντας της εμπειρίας και της εξειδίκευσης που έχει μια εταιρεία ή ένας developer. 

Κάποιες εταιρείες έχουν κατασκευάσει χιλιάδες eshop εκ των οποίων και πολύ απαιτητικά project υψηλής δυσκολίας. Ενώ άλλες εταιρείες μπορεί να κάνουν τα πρώτα τους βήματα και να βασίζονται σε νεαρούς web developers. Φυσικά δεν είναι κακό κάποιος να εμπιστευτεί μια νέα εταιρεία που μπορεί να έχει και χαμηλότερες τιμές και ούτε αυτό σημαίνει ότι το τελικό αποτέλεσμα δεν θα είναι πολύ καλό. 

Απλώς η εμπειρία χρόνων προσφέρει μια επιπλέον ασφάλεια ότι αν προκύψει κάποιο πρόβλημα στην διαδικασία της κατασκευής και του σχεδιασμού θα μπορεί να αντιμετωπιστεί έγκαιρα, οτι το project θα είναι έτοιμο πιο γρήγορα και ότι η εταιρεία θα έχει κάνει ότι απαιτείται ώστε το eshop να είναι καλαίσθητο, λειτουργικό, αποδοτικό και να ικανοποιεί σε όλους τους τομείς. Βέβαια η εμπειρία ή το όνομα μια εταιρείας δεν αρκούν για να εγγυηθούν τα παραπάνω αφού σημασία έχει επίσης η σωστή οργάνωση και ο πελατοκεντρικός χαρακτήρας της.

Φυσικά η εμπειρία και το δυνατό brand name, όπως σε όλους τους τομείς έτσι και στην κατασκευή του eshop, αυξάνουν την τιμή υλοποίησης. 

Στην MrPcDoctor έχουμε πολυετή εμπειρία με δημιουργία αρκετών eshop διαφόρων κατηγοριών και απαιτήσεων. Έχουμε μεγάλη εξειδίκευση στη κατασκευή eshop με WordPress και Woocommerce, στην διασύνδεση του με ERP και στην οργανική προώθηση τους μέσω των μηχανών αναζήτησης, παρέχοντας πλήρη πακέτα εργασιών SEO, ώστε να το βρίσκουν όσοι δεν το γνωρίζουν και να “πουλάει” μετατρέποντας τους επισκέπτες σε πελάτες.

Θέλετε συγκεκριμένη τιμή για κατασκευή eshop; 

Ασφαλώς αυτό το άρθρο δεν μπορεί να σας δώσει μια ξεκάθαρη απάντηση στο πόσο θα κοστίσει το eshop που χρειάζεστε, αλλά ελπίζουμε να σας βοήθησε να καταλάβετε καλύτερα που κυμαίνονται οι τιμές, από τι εξαρτώνται και για ποιο λόγο μπορεί να συναντάτε σημαντική απόκλιση τιμών σε διαφορετικές εταιρείες. 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα πως μπορεί να αποκτήσετε eshop που να αποδίδει επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας. Θα χαρούμε να απαντήσουμε σε όλες τις ερωτήσεις σας, και αφού συζητήσουμε για τους στόχους σας και τον τρόπο που θέλετε να λειτουργεί το online κατάστημά σας θα σας δώσουμε λεπτομερέστατη και σαφέστατη προσφορά για την κατασκευή του eshop σας.